Previzualizare a deformării solului în Farming Simulator 25
Previzualizare a deformării solului în Farming Simulator 25
Nu mai este un secret că terenul din Farming Simulator 25 se va deforma. Dar vrei niște detalii, nu-i așa? Ei bine, du-te și ia niște!
Alături de noile capturi de ecran care vizualizează modul în care se va deforma solul, inginerul senior de software Eddie Edwards de la GIANTS Software va detalia cum funcționează de fapt.
Eddie, spune-ne mai întâi despre tine și despre poziția ta – care este rolul tău?
Sunt unul dintre programatorii seniori de motoare pentru Farming Simulator. Sunt la GIANTS din primele zile ale FS13. Am creat portul original pentru PlayStation 3 și am fost responsabil pentru alte porturi ale GIANTS Engine către PS4, PS5, Switch și iOS. Sunt foarte mult „tipul PlayStation” la companie, dar lucrez și la tehnologia motorului multiplatformă, cum ar fi Density Maps, randare, compilator de shader, ceva fizică, audio etc.
Nu există multe în Motorul GIANTS la care să nu fi lucrat într-o oarecare măsură în ultimii 12 ani! Și în special, desigur, am creat noile tehnologii care ne aduc deformarea solului pentru FS25 – sistemul îmbunătățit Density Map, noul sistem de geometrie a terenului și sistemul virtual de texturare a terenului.
Cum se deformează pământul
În funcție de tipul de sol, deformarea și compresia solului depinde de mai mulți factori. Aruncă o privire!
Ce factori definesc modul în care se deformează terenul?
Eddie: O serie de factori afectează asta. În primul rând, fiecare tip de pământ are un nivel diferit de „fermitate” și „vâscozitate”. De exemplu, asfaltul nu poate fi deformat deloc, în timp ce noroiul poate fi deformat foarte mult (din cauza „fermității”) diferite, iar conducerea pe zăpadă îl strivește instantaneu, în timp ce conducerea pe noroi îl face să se comprima pe o perioadă mai lungă de timp (datorită diferitelor "viscozitate"). De asemenea, dacă solul este umed, acest lucru afectează și deformarea.
Ce vehicul pe care îl conduceți afectează și deformarea – greutatea tractorului și lățimea anvelopelor acestuia afectează ambele reacția terenului. Și un vehicul cu mișcare mai lentă se va scufunda mai repede decât un vehicul cu mișcare rapidă.
Cum afectează deformarea solului jocul? Ce vor „simți” jucătorii?
Pentru prima dată, FS25 oferă un răspuns fizic real din partea terenului – veți simți tractorul lovindu-se de sol și îl veți vedea creând șanțuri și urme, iar dacă vă întoarceți și conduceți peste acele șenile și urme, veți simți efectul și de la ei.
De asemenea, este mai greu de condus dacă ai săpat în pământ, așa cum este în viața reală. Conducerea în ploaie va fi mai dificilă decât conducerea când este însorit. Configurația dvs. de anvelope are acum și un efect mai mare și poate fi necesar să luați în considerare ce anvelope sunt cele mai bune de utilizat pentru diferite anotimpuri și diferite tipuri de muncă pe teren.
Arat la alt nivel
În timp ce deformarea solului este individuală pentru mașini, greutatea acestora și alte condiții, o activitate de câmp în special se va simți probabil mult diferită în Farming Simulator 25.
Ce fel de mașini/echipamente vor prezenta cel mai bine deformarea solului?
Aratul este o experiență nouă acum – plugul creează adevărate brazde fizice care nu numai că pot fi văzute mai clar pe ecran, dar afectează și tractorul atunci când treceți peste ele. De asemenea, mașinile cu șenile cu șenile omizi își au în vedere acum, deoarece se pot descurca atât de bine pe terenuri denivelate.
Performanță, imagini și provocări!
Care au fost provocările tehnice în implementarea deformării solului?
Deformarea solului funcționează pe o dimensiune a grilei de 12,5 cm, care se ridică la 16K x 16K pentru o hartă de 2 km (adică 256 megapixeli – harta în sine are doar 4 megapixeli). Au existat diverse provocări tehnice legate de stocarea eficientă a acestor date și, de asemenea, de procesarea eficientă a datelor, de exemplu atunci când unelte precum cultivatoarele sau plugurile lucrează pe câmp și când vehiculele trec peste câmp și reacţionează la aceste denivelări și creste la scară fină.
Există, de asemenea, un nivel „procedural” de deformare a solului, care este mapat cu geometrie într-un mod similar cu modul în care terenul este mapat texturizat cu imagini, cu excepția faptului că rulează pe CPU în loc de pe GPU-ul mai rapid, așa că a trebuit să facem mult. optimizați acest cod.
Cum sunt stocate și gestionate datele despre deformarea solului?
Deoarece deformarea solului funcționează la o rezoluție mai mare decât ne-am ocupat înainte, am vrut să salvăm memorie în zone care nu sunt deformate (de exemplu, pe munți stâncoși sau în locuri în care jucătorul nu a fost încă), așa că am creat un „rar ” versiunea Hărților de densitate. Aceasta stochează piese de date numai în regiunile în care deformarea există de fapt. Mai mult, pentru a reduce și mai mult amprenta memoriei, plăcile sunt toate comprimate, folosind o versiune mai avansată a compresiei existente a Density Map pe care am folosit-o în trecut.
În plus, pentru a sprijini operațiuni rapide cu aceste date de înaltă rezoluție, am creat o unitate de procesare a hărților de densitate (DPU) care este ca un mic emulator GPU care rulează pe CPU și este capabil să efectueze operațiuni pe hărțile densității la viteze mult mai mari decât anterior. . De fapt, poate fi programat folosind limbajul nostru de shader intern, deși această caracteristică nu este încă folosită în FS25.
Pentru viteză, întregul sistem (comprimarea datelor, operațiunile DPU și generarea procedurală) este scris folosind instrucțiuni SIMD native (SSE4.1 sau AVX2 pe PC și console și NEON pe Mac-uri bazate pe ARM). Există mult mai mult cod optimizat pentru SIMD în această versiune a Farming Simulator decât am avut vreodată.
Spuneți-ne despre cum ați optimizat fizica deformării pentru performanță.
În versiunile anterioare ale Farming Simulator, fizica vehiculului personalizat se ocupa de teren la o rezoluție de 0,5 m. Cu deformarea și deplasarea terenului, rezoluția este acum de 0,125 m – de 4 ori mai mare în fiecare direcție sau de 16 ori mai multe triunghiuri. Acest lucru a făcut ca detectarea coliziunilor între roți și teren să fie de 16 ori mai lentă, așa că am scris o implementare personalizată a acesteia pentru FS25, care este de aproximativ treizeci de ori mai rapidă decât vechiul cod, așa că, în general, fizica vehiculului nostru este acum de aproximativ de două ori mai rapidă decât înainte, chiar și cu toate caracteristici noi.
Noul cod de fizică a implicat niște analize matematice și numerice destul de grele – din fericire am un Master în Matematică, care m-a ajutat foarte mult la această sarcină!
Cum gestionează jocul tranzițiile vizuale pentru deformarea solului?
O altă caracteristică nouă pentru FS25 este rețeaua de teren quadtree, care permite redarea triunghiului de înaltă rezoluție lângă player, dar folosește o rezoluție mai mică mai departe – nu este nevoie să redați geometria deformată când este la sute de metri distanță.
Geometria se transformă ușor de la deformată la nedeformată la o anumită distanță de jucător. Cu toate acestea, această tranziție este destul de bine ascunsă din cauza unei alte tehnologii noi în FS25, care este sistemul de textură virtuală a terenului.
Deși deformația nu este redată la distanță folosind triunghiuri, este totuși umbrită și redată în textura terenului (folosind o tehnică grafică numită cartografiere normală). Deci deformarea este încă clar vizibilă, chiar și în zone îndepărtate unde numărul triunghiurilor redate este foarte scăzut și puteți vedea urmele lăsate de vehiculele AI chiar dacă le urmăriți de la jumătate de kilometru distanță!
Ce îți place personal cel mai mult la deformarea solului din joc?
Autor:A fost o experiență foarte plină de satisfacții să implementez toate aceste noi tehnologii și îmi place faptul că rezultatul nu este doar o experiență vizuală mai bună pentru jucător, ci și că interacționează cu fizica și jocul în moduri atât de interesante, făcând FS25 un „simulator” mai interesant și realist decât oricând!
Farming Simulator 25 mods